Kudüs vakfı geeft hulp

language
in het kort

Wat wij doen

Stichting Kudüs Vakfı Nederland is een onafhankelijke civiele organisatie die opgericht is om humanitaire hulp te verlenen. Deze humanitaire hulp is, Zoals uit de naam is op te maken, gericht aan mensen uit Palestina.

Hoe wij helpen

In de Turks gesproken video hiernaast kunt u een beeld krijgen van hoe wij te werk gaan.

alleen met uw hulp komen wij verder
Zo kunt u helpen.
neem contact op
onze projecten
  • ramadan project
  • offerfeest project
  • schooltassen project
  • bekijk alle projecten

Ramadan project

Onze stichting organiseert een actie, genaamd ‘Campagne in de maand Ramadan’, om een deel van de liefdadigheid die in deze maand wordt verricht, de Palestijnen die onder moeilijke omstandigheden moeten leven en vele tegenslagen het hoofd moeten bieden, bereikt.

In het kader van de heilige maand Ramadan worden speciale hulppakketten samengesteld. Degenen die er de voorkeur aan geven dat er een hulppakket aan een noodlijdend Palestijns gezin wordt verzonden, kunnen tegen vergoeding van de kosten van één of meerdere hulppakketten, aan de campagne deelnemen. Daarnaast worden er iftarmaaltijden uitgedeeld aan hulpbehoevende moslims. Voorts kan op verzoek de zakat al fitr (sadaqa al fitr) via onze organisatie naar hulpbehoevenden in Palestina gezonden worden.

met uw hulp hebben wij veel bereikt
Hier zijn de cijfers.
0 weeskinderen
0 acties
0 schooltassen
uitgedeeld
0 dekens uitgedeeld
0 jassen uitgedeeld
0 voedselpakketen
uitgedeeld
ontmoet palestina
  • waar ligt palestina
  • toen en nu
  • palestina in cijfers
  • gezegend gebied
  • stand van zaken
  • vluchtelingen
  • muur van schande

Waar ligt palestina

Palestina is een land dat zich bevindt in het Midden-Oosten. De buurlanden zijn Libanon, Syrië, Jordanië en Egypte. Westelijk grenst het aan de Middellandse Zee. In 1948 werd het land door de Verenigde Naties in twee delen verdeeld waarbij de staat ‘Israël’ werd opgericht. Nadat Israël in hetzelfde jaar werd erkend door de Verenigde Naties, werd het gebied dat door Israël werd gecontroleerd, de ‘Groene Lijn’ genoemd. Vaak wordt dit gebied door de Palestijnen omschreven als het ‘1948-gebied’ of ‘Groene Lijn’. Een deel van het gebied dat door de Verenigde Naties als Palestina werd bestempeld, bevindt zich ten oosten van het gebied dat gecontroleerd wordt door ‘Israël’, dat wil zeggen aan de kant van Jordanië, en een deel ten westen, aan de kant van Egypte en de Middellandse Zee.